Παρασκευή 3 Δεκεμβρίου 2010

Ο ΟΣΕ «πρότυπο» για τις μετατάξεις στο Δημόσιο

Πρόγραμμα - πιλότος για το σύνολο του δημόσιου τομέα θα είναι αυτό που θα εφαρμοσθεί με τις μετατάξεις των εργαζομένων του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, που πλεονάζουν. Κι ως τέτοιο, θα πρέπει να αντιμετωπισθεί μάλλον με μια σχετική επιείκια, αφού τα όποια λάθη και παραλείψεις εντοπισθούν, θα γίνει προσπάθεια να μην επαναληφθούν στα επόμενα, ανάλογα, projects, που θα ακολουθήσουν και θα είναι πολλά. Για παράδειγμα, μια πρώτη εμπλοκή, παρ' ολίγον, να προκληθεί με το πιο βασικό ζήτημα του προγράμματος, τον αριθμό των μεταταχθέντων. Το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών, ξεκαθάρισε ότι δεν θα είναι περισσότεροι από 2370 κι από το υπουργείο Εσωτερικών εκδόθηκε μια εγκύκλιος που έκανε λόγο για 2700 θέσεις που θα χρησιμοποιηθούν από τους μεταταχθέντες.




‘Επρεπε να υπάρξει νέα διευκρίνηση από το υπουργείο Υποδομών, με την οποία ξεκαθαρίστηκε ότι 2700 είναι οι διαθέσιμες θέσεις για να επιλέξουν όσοι θέλουν την επόμενη εργασία τους στο δημόσιο τομέα (εννοείται ότι όσοι δεν το κάνουν, απλώς, θα τους επιβληθεί). Το άλλο μεγάλο θέμα, βεβαίως, που ανέκυψε ήταν η φύση των προσφερομένων εργασιών. Οι πληροφορίες κάνουν λόγο για μια γκάμα που ξεκινάει από τους τραυματιοφορείς σε νοσοκομεία και καταλήγει σε καθαριστές σε υπηρεσίες. Κι εύλογα γεννάται το ερώτημα: Πώς ένας μηχανοδηγός θα μπορέσει να ανταπεξέλθει στις ανάγκες ενός βαρέως περιστατικού (τροχαίου ή άλλου) ως τραυματιοφορέας; Δεν θα έπρεπε να υπάρξει κάποια προεκπαίδευση;



Από την κυβέρνηση υποστηρίζουν ότι έχει προβλεφθεί κι αυτή, αλλά το πιθανότερο είναι ότι θα παραπέμπει περισσότερο σε μια τυπική διαδικασία και λιγότερα σε μια ουσιαστική εκμάθηση του νέου αντικειμένου εργασίας. Γι αυτό και καλό θα ήταν οι επόμενες μετατάξεις να γίνουν με λιγότερη πίεση χρόνου (τώρα θα πρέπει να ολοκληρωθούν έως το τέλος του χρόνου) για να αποφεύγονται βασικά και θεμελιώδη λάθη.

Δεν υπάρχουν σχόλια: